Czy stoisko na pasażu w centrum handlowym to dochodowy biznes?

Współczesny przedsiębiorca ma wiele możliwości handlowania i promowania swoich usług. Najczęściej stawia się na wirtualną promocję w połączeniu z punktem stacjonarnym. Coraz częściej jako lokalizację wybiera się centrum handlowe. Warszawa to doskonałe miejsce do tego, aby handlować na przykład na pasażu sklepu wielkopowierzchniowego.

Zakupy w tłumie

Zastanawiając się, w jakim miejscu usadowić swój punkt handlowy, w pierwszej kolejności warto szukać miejsc, które są często odwiedzane przez klientów. Nawet najlepszy towar nie będzie w stanie przynieść dochodu bez satysfakcjonującej sprzedaży. Gdzie szukać potencjalnych zainteresowanych? Idealnym wyborem wydaje się centrum handlowe. Warszawa to przykład miasta, w którym w obrębie jednego, dużego sklepu działa mnóstwo mniejszych podmiotów. Nie każdego stać na wynajem całego lokalu. Część przedsiębiorców podpisuje więc umowę na handel na pasażu, wynajmując tak zwaną wyspę. To miejsca, gdzie zawsze kręci się mnóstwo ludzi. Dodatkowym atutem jest możliwość podpisania umowy na dość krótki termin, dzięki czemu nie generuje się dodatkowych kosztów.

Doskonała widoczność

Zalet stoiska na pasażu jest wiele. Mimo że takie miejsce prezentuje się znacznie skromniej niż osobny lokal. Wyspa jest z daleka widoczna. Nie da się jej obejść bez zanotowania choćby kątem oka zawartości. Wystawiony towar można oglądać bez konieczności wchodzenia do sklepu. Do stoiska jest zwykle łatwy dostęp, ponieważ najczęściej wyspa jest odsłonięta z dwóch stron. Kolejną zaletą jest fakt, że wyspa funkcjonuje w takich samych godzinach jak centrum handlowe. Warszawa i inne miasta mają zwykle otwarte sklepy wielkopowierzchniowe do późnych godzin wieczornych. To oznacza możliwość prowadzenia sprzedaży przez minimum 12 godzin na dobę. Przy początkującym biznesie można zacząć od umowy na krótki termin. W razie dużego zainteresowania istnieje możliwość jej przedłużenia.

Pasaże a centrum handlowe

Każda umowa, dotycząca wynajmu wyspy jest negocjowana z dyrekcją obiektu. Podczas negocjacji ustala się zasady najmu, czas trwania umowy oraz wszystkie opłaty, jakie poniesie przedsiębiorca. Bywa, że dyrekcja galerii ma swoje sugestie, dotyczące asortymentu, który pojawi się na wyspie. Jest to uzależnione od wewnętrznej polityki, jaką stosuje centrum handlowe. Warszawa i inne duże miasta mogą mieć na przykład zakaz sprzedaży wyrobów tytoniowych lub pirotechnicznych. Każda sieć ma swoje preferencje, dlatego warto je poznać przed rozpoczęciem negocjacji. Podstawą sukcesu jest nie tylko wybór odpowiedniego centrum handlowego, ale przede wszystkim dostosowanie swojej oferty do potrzeb lokalnego rynku. Nie ma sensu otwierać drugiego stoiska z biżuterią artystyczną lub ekologicznymi kosmetykami. Wizytując sklep może się okazać, że nie ma w nim na przykład wyspy z bielizną.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy wyborze właściwego miejsca? Pasaż pasażowi nie jest równy. Za najlepsze miejscówki uchodzą środkowe części ciągów komunikacyjnych lub okolice, położone blisko głównego wejścia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here